Lars Gorissen blir talesman för företagsledningen i Nordzucker

Nordzuckerkoncernen har fått en ny talesman: den 1 mars 2018 tar Lars Gorissen över ledningen för företaget.
01.03.2018|RSS|

”Jag ser fram emot min nya roll och till samarbetet i ett starkt team,” säger Lars Gorissen. Han tillträder som talesman för företagsledningen i en tid av liberalisering på EUs sockermarknad – en tid som kommer att få stort inflytande på marknaderna, priserna och betodlingen. Han säger: ”Vi kommer att säkerställa och bygga vidare på vår position som ett lönsamt ledande företag på den europeiska sockermarknaden - och kommer att ta vara på de möjligheter för tillväxt, som uppkommer på världsmarknaden.”

Lars Gorissen, fil.dr i juridik, började sin bana i Nordzucker 2008 och har ansvarat för agriområdet, såsom CAO sedan februari 2014. I sin nya roll kommer han därutöver att ansvara för Business Development, Communications & Public Affairs, Data Protection, Human Resources, Internal Audit och Legal från den 1 mars.

Lars Gorrisen efterträder Hartwig Fuchs, som lämnade sin tjänst av personliga skäl den 28 februari 2018.

Photo of Lars Gorissen can be found here

Bakgrund
Nordzuckerkoncernen, som har sin bas i Braunschweig, Tyskland är en av Europas ledande sockerleverantörer. Koncernen tillverkar också bioetanol och foder av sockerbetor. Hållbarhet längs hela värdekedjan är en topprioritet för företaget. Totalt 3 200 medarbetare och 18 sockerfabriker och raffinaderier på tvärs av koncernen säkerställer produkter och service av hög kvalitet och skapar därmed en solid grund för tillväxt.

Kontakt:

Tanja Schneider-Diehl
Tanja Schneider-DiehlMedia & Press Relations Tel: Tel: +49 531 2411-314 Mobil: +49 172 4396669 Mail: tanja.schneider-diehl@nordzucker.com