Förändring i Nordzuckers företagsledning

Den 28 februari 2018 avgår Hartwig Fuchs som CEO – en post han har haft sedan februari 2010.
27.09.2017|RSS|

“Hartwig Fuchs har i god tid informerat mig om sin önskan att av personliga skäl lämna företaget innan hans kontrakt utlöper i februari 2019“, säger Hans-Christian Koehler, styrelseordförande i Nordzucker AG, och förklarar vidare: “Vi beklagar naturligtvis hans beslut, vi har haft en rad framgångsrika år tillsammans och i nära samarbete tagit och genomfört många gemensamma beslut, bland annat i arbetet med att främja och utveckla de kommande generationerna internt, ett område styrelsen alltid lagt stor vikt vid.“

Hartwig Fuchs betonar att hans reträtt sker av rent personliga skäl och han önskar företaget all framgång de kommande åren. “Det har varit ett nöje och privilegium att få verka på detta företag som en del av ett starkt team. Jag vill gärna tacka vår styrelseordförande, Hans-Christian Koehler, för gott samarbete och för hans förståelse för mitt beslut. Jag vill också tacka mina kollegor i företagsledningen för de framgångar vi har uppnått tillsammans och jag kommer naturligtvis att stödja dem så gott jag kan under de närmaste månaderna. Nordzucker är och förblir ett starkt företag med mycket duktiga medarbetare.“

Hans-Christian Koehler betonar att styrelsen har tittat på möjligheterna i relation till sammansättningen av den kommande företagsledningen. Förändringarna kommer att genomföras inom kort.

Kontakt:

Tanja Schneider-Diehl
Tanja Schneider-DiehlMedia & Press Relations Tel: Tel: +49 531 2411-314 Mobil: +49 172 4396669 Mail: tanja.schneider-diehl@nordzucker.com